h
Požadavky na absolvování
Vzdělávací cíle 🏁
Žák se při průchodu komiksem seznamuje s pojmy jako kybergrooming, digitální identita, stopa nebo nátlak a vydírání na internetu. Po průchodu komiksem:
- Žák vysvětlí, co je to digitální stopa a jaká rizika jsou s ní spojená
- Žák dokáže rozpoznat a pojmenovat rizika související s internetovou komunikací (kybergrooming, sexting, nátlak a vydírání)
- Žák zná možná řešení rizikových situací a dokáže identifikovat formální i neformální zdroje pomoci
RVP ZV 2017
Žák si osvojuje například tyto očekávané výstupy RVP ZV 2017:
- ČJS-5-2-03 rozpozná ve svém okolí jednání a chování, která se už nemohou tolerovat a která porušují základní lidská práva a demokratické principy
- ICT-5-2-03 komunikuje pomocí internetu či jiných běžných komunikačních zařízení
RVP ZV 2021
Žák si osvojuje například tyto očekávané výstupy RVP ZV 2021:
- ČJS-5-2-02 rozpozná ve svém okolí jednání a chování, která se už nemohou tolerovat
- I-5-4-03 dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi
Vybraná témata (například sexting) jsou zároveň identifikována jako témata spadající do primární prevence rizikového chování u dětí a mládeže (například rizikové sexuální chování).