Logo: Svůďáka

Zpět domů

Vzdělávací cíle 🏁


Žák se při průchodu komiksem seznamuje s pojmy jako kybergrooming, digitální identita, stopa nebo nátlak a vydírání na internetu. Po průchodu komiksem:

  • Žák vysvětlí, co je to digitální stopa a jaká rizika jsou s ní spojená

  • Žák dokáže rozpoznat a pojmenovat rizika související s internetovou komunikací (kybergrooming, sexting, nátlak a vydírání)

  • Žák zná možná řešení rizikových situací a dokáže identifikovat formální i neformální zdroje pomoci

RVP ZV 2017


Žák si osvojuje například tyto očekávané výstupy RVP ZV 2017:

  • ČJS-5-2-03 rozpozná ve svém okolí jednání a chování, která se už nemohou tolerovat a která porušují základní lidská práva a demokratické principy

  • ICT-5-2-03 komunikuje pomocí internetu či jiných běžných komunikačních zařízení

RVP ZV 2021


Žák si osvojuje například tyto očekávané výstupy RVP ZV 2021:

  • ČJS-5-2-02 rozpozná ve svém okolí jednání a chování, která se už nemohou tolerovat

  • I-5-4-03 dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digi­tálními techno­logiemi

Vybraná témata (například sexting) jsou zároveň identifikována jako témata spadající do primární prevence rizikového chování u dětí a mládeže (například rizikové sexuální chování).