Posilujte dobré školní klima a zájem o žáka

Z hlediska bezpečnosti je také velmi důležité posilovat školní klima a podporovat pozitivní vztahy jak mezi samotnými žáky, tak i žáky a pedagogy. Zajímejte se o to, čím a jak žáci žijí a zda se necítí osamělí. Během distanční výuky realizujte programy primární prevence distanční formou zaměřené na posilování zdravého životního stylu a předcházení psychického strádání.

Minimalizujeme tím riziko vážnějších útoků a omezíme tím nežádoucí aktivity žáků především na běžné zlobení. Žáci, kteří budou mít se svými pedagogy dobré vztahy, nebudou aktivně usilovat o narušování online výuky. 

Děti, které jsou v dlouhodobé izolaci v důsledku pandemie, jsou často pod velkým tlakem, což může vyústit v jejich frustraci. Tu mohou ventilovat tzv. digitálním zlobením, které není srovnatelné s dlouhodobými rizikovými jevy jako kyberšikana, která je opakovaná, intenzivní a má za cíl ublížit.  “Digitální zlobení” je například vkládání různých videí pro pobavení ostatních, jeho cílem není ublížit.