6. Krizové situace
6. Krizové situace, a co dělat v případě vzniku krizové situace
V tomto okruhu se dozvíte, co je krizová situace, příklady krizových situací, a jak v krizové situaci postupovat.
Slovníček pojmů
Vyjímatelné nosiče informací
Jedná se např. o externí HDD, flash disky, DVD, …
Krizová situace
Za krizovou situaci se považuje požár, povodeň nebo jiná živelní pohroma či teroristický útok.
Co dělat v případě vzniku krizové situace
V případě vzniku krizové situace, při níž nehrozí bezprostřední ohrožení života svého či jiných, musí uživatel zajistit, aby nedošlo k porušení povinnosti při ochraně utajované informace, zejména aby se neoprávněné osoby nemohly seznámit s utajovanými informacemi. Ukončí práci na sestavě, odpojí sestavu od síťového napájení a pokud to okolnosti dovolí, vyjme z pracovní stanice vyjímatelné nosiče informací, odebere z tiskárny všechny vytištěné dokumenty (pozor na dokumenty pod víkem skeneru), zamkne pracoviště a dále se řídí příslušnými směrnicemi objektu (např. požární směrnicí a evakuačním plánem). Toto jsou obecná pravidla. Každý informační systém má pravidla činnosti v krizových situacích definována ve směrnici pro uživatele.
Pamatujte prosím, že v krizové situaci musí být na prvním místě okamžitá záchrana vašeho života i života všech ostatních, a toto je nadřazeno záchraně majetku či ochraně utajovaných informací.